Succes komt in meerdere dimensies pt1

Succes komt in in ontelbare smaken. Het bestaat niet alleen maar uit vanille of chocolade met een paar zoete sprinkels. Het is niet iets wat makkelijk uitgelegd kan worden in een woordenboek, door een leraar of een ouder. De essentie van succes is namelijk zo multidimensionaal dat het ver buiten aards begrip te bevatten valt. 2013 gaat het woord succes herdefiniëren, sommige dagen de zaden tellend, andere dagen de gave berekenend.
Succes is voor ieder persoon op deze aarde anders en kan niet gemeten worden of vergeleken worden met iets of iemand. Het succes kan op sommige dagen onmetelijk zijn, op andere dagen is het nergens te vinden. We worden geboren en daarna getraind door onze ouders en andere familieleden om zo snel mogelijk ‘succesvol’ te zijn. We moeten op zoek naar liefde voor elkaar, gelukkig worden en sterven in andermans holografische beeld van succes. We planten onze zaden voor onze ‘korte toekomst’ middels iemands anders definitie van succes en vragen ons af waarom onze ‘bomen’ niet willen groeien en er geen ‘fruit’ opkomt wat middels ons zielsverlangen wel verwacht wordt.
De richting van succes veranderd continu, onze signalen volgend. We zwaaien het vooruit de ene dag, vragen het abrupt te stoppen op een andere dag en jammeren tot in de vroege uren van de ochtend als we het niet ‘hebben’. Succes als liefde of blijdschap is een levende entiteit geworden. Een die op een dagelijkse basis het bieden doet. Succes is nooit twee opeenvolgende dagen hetzelfde, dat geld voor iedereen. De ene dag voel je je succesvol vanwege een verkoop die je sluit, de volgende dag ben je succesvol omdat je een splinter uit je vinger krijgt. Voor een jongen moeder is succes een eindelijk slapende baby door de nacht. Voor een bejaarde is het wakker worden iedere ochtend. Voor sommigen is succes met pensioen gaan, voor anderen het krijgen van een eerste baan. Succes is als een kameleon veranderend in kwaliteit van dag tot dag en van persoon tot persoon. Hoe kunnen we succes beoordelen met het kijken naar een ander?

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.